hotel abbekerk

De 3 belangrijkste criteria voor een goed hotel

Geplaatst op

Iedereen gaat zo nu en dan wel eens naar een hotel om simpelweg te overnachten of als onderdeel van een heerlijke ontspannende vakantie. Wat de reden ook is voor je verblijf in een hotel, er zijn een aantal heel belangrijke criteria waaraan elk hotel, groot of klein, aan moet voldoen om op langere termijn tevreden gasten te kunnen bedienen. In deze blog behandelen we de belangrijkste zaken die een hotel kunnen maken of kunnen kraken.

#1: een goed en prettig bed

Het zal je soms verbazen hoeveel hotels ongemakkelijke bedden hebben. Natuurlijk, bedden zijn een grote uitgave wanneer je er tientallen of honderden van tegelijkertijd moet aanschaffen. Sommige hotels kiezen er dan voor om een paar goedkopere bedden, kussens of matrassen aan te schaffen om op die manier te kunnen snijden in de kosten van de investering. Toch is dit het slechtste wat een hotel kan doen. Men boekt namelijk een hotel in de eerste plaats om er te kunnen overnachten. Als je als hotel dan bespaart op juist deze service, dan heb je als hotel maar weinig bestaansrecht. Gelukkig zijn er verschillende websites en online winkels waar je voor een goede prijs prettige bedden en matrassen kunt aanschaffen. Wij adviseren elk hotel om goede matrassen te hebben voor zijn gasten. Kijk ook even op deze website voor mooie en comfortabele matrassen.

#2: een goede hygiëne 

Een ander criterium voor een goed hotel, wat mensen uiterst belangrijk vinden, is dat het schoon is. Dat spreekt misschien voor zich, maar je zult er soms versteld van staan hoeveel hotels dit eenvoudige onderdeel niet kunnen verwezenlijken. Sommige hotels, waar ik zelf ben geweest, hadden vetvlekken aan de muur, schimmel in de douche en stof op elke plank van de kledingkast. Dit is de laatste keer dat ik dit hotel heb bezocht en ze kregen er gratis en voor niets een slechte recensie bij.

#3: vriendelijk personeel

Horeca heet in het Engels ´hospitality´, letterlijk vertaald: gastvrijheid. In tegenstelling tot de Nederlandse benaming, geeft de Engelse term duidelijk aan waar de branche in essentie om draait: gastvrijheid. Dat is niet het opgemaakte bed, een schone douche, maar het staat voor vriendelijk, behulpzaam en begripvol personeel wat er alles aan wil doen om jouw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen. Als je een klacht hebt, dan staat het hotel 1-0 achter. Maar met een juiste houding en oplossingsgericht personeel, kan het op zijn minst nog een gelijkspel worden!

Gerelateerde berichten

Over ons

Ontdek de beste bestemmingen over de hele wereld en vind het perfecte hotel voor jouw volgende vakantie of zakenreis. Of je nu op zoek bent naar een romantisch toevluchtsoord aan het strand, een bruisend stadsverblijf of een rustig toevluchtsoord in de natuur, wij hebben het allemaal. Leer meer over de verschillende soorten accommodaties, van boutique hotels tot grote hotelketens, en vind de ideale plek om te verblijven die past bij jouw behoeften en budget. Ontdek ook handige tips en adviezen over het boeken van hotels, het plannen van je reis en het maximaliseren van je hotelervaring. Of je nu een doorgewinterde reiziger bent of een nieuweling in de wereld van het hotelwezen, wij staan klaar om je te helpen de perfecte accommodatie te vinden voor een onvergetelijk verblijf. Begin je zoektocht naar jouw ideale hotelervaring hier op onze website en maak van je volgende reis een droomvakantie!

Contactgegevens

Via info @ hotelabbekerk.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden