Geplaatst op
In de horeca bestaat er een zekere traditionele wijze van het doen van bepaalde dingen. Zo worden in Europa tafels al eeuwenlang op dezelfde manier gedekt en bestaat er een oude etiquette als het gaat om uitserveren van dranken en opdienen van de gerechten. Toch is er ook in de horeca een ontwikkeling gaande die mede dankzij de technologische ontwikkelingen en de nieuwe economische mobiliteit van de hedendaagse maatschappij, het horecawezen sterk doen veranderen. In deze blog geven we je een aantal voorbeelden van deze nieuwe technologieën.
Voorbeeld 1: oproepsystemen
Als je een restaurant inloopt, dan is doorgaans de routine als volgt: je gaat eerst naar de balie en gaat vervolgens aan de toegewezen tafel zitten. Je bestelt een drankje terwijl je alvast de menukaart aangeboden krijgt. Als je een horecagelegenheid hebt met wat minder personeel, of dit nu om financiële of om corona gerelateerde redenen is, dan zijn er oplossingen om ervoor te zorgen dat elke gast toch zijn gerecht krijgt. Door middel van eenvoudige oproepsystemen geef je je onderneming een stukje flexibiliteit. Als de gerechten namelijk gereed zijn, dan kun je met je oproepsysteem de desbetreffende tafel op de hoogte stellen hiervan. Zij kunnen dan zelf hun gerechten komen ophalen.
Voorbeeld 2: online reserveringen
Wat je tegenwoordig ook steeds meer ziet, is dat mensen online hun reserveringen doen. Dit kan via diverse online platformen al worden veel reserveringen gewoon via de website van het restaurant of hotel zelf gedaan. Dit scheelt weer iemand die voortdurend de telefoon in de gaten moet houden en de reserveringen moet controleren. Door de nieuwste geautomatiseerde systemen kun je op dit vlak ook weer besparen als horecaondernemer. Tevens vinden veel mensen het erg prettig om zo veel mogelijk zaken online te doen. Er zullen dus maar weinigen zijn die het vervelend zouden vinden om een online reservering te moeten doen.