Geplaatst op
Je wilt van je hotel een plek maken waar gasten volledig tot rust kunnen komen! Ze moeten hier niet alleen kunnen slapen, maar ook kunnen ontspannen. Door je gasten goed te verzorgen zal je hotel steeds aantrekkelijker worden. Iets wat ook voor jezelf voordelen biedt, daar je omzet toe zal nemen. Er zijn verschillende manieren om je hotel aantrekkelijker te maken voor gasten. In dit artikel zetten we een aantal tips voor je op een rijtje. Aan welke van deze tips heb je zelf al gedacht?
Tip 1: zorg voor een zwembad in je hotel
Zwembaden doen het altijd goed bij gasten! Voor gezinnen biedt een zwembad het voordeel dat ouders hun kinderen niet hoeven te vermaken en voor ouderen is het zwembad een plek om heerlijk ontspannen op een luchtbed te dobberen. Wanneer het zwembad groot genoeg is, biedt het ze tevens de mogelijkheid om een paar baantjes te trekken in de ochtend. Goed voor het lichaam en de geest!
Wanneer je binnen je hotel geen ruimte hebt om een zwembad in te bouwen, zou je voor een zwembad buiten je hotel kunnen gaan. Aan te raden is een inbouwzwembad. Dit oogt luxer en is daarbij een stuk steviger dan een opblaasbaar zwembad.
Tip 2: investeer in een modern interieur
Geef je hotel een luxe uitstraling, door te investeren in een modern interieur. Er zijn nog altijd veel hotels waar het interieur van kamers lange tijd niet veranderd is. Zonde, want de trends op het gebied van inrichting en interieur zijn door de jaren heen sterk veranderd. Er zijn verschillende manieren om te investeren in een nieuw interieur. Kies bijvoorbeeld voor een industriële uitstraling van hotelkamers. Het is belangrijk deze stijl terug te laten komen in andere, publieke ruimtes van het hotel. Zo is het een eenheid, wat het hotel een rustige en luxe uitstraling geeft.
Er zijn verschillende websites waarop je meer foto’s vindt van de wijze waarop je verschillende interieurstijlen toe kunt passen binnen de kamers van je hotel. Het geeft je inspiratie!
Tip 3: bied je gasten een hele goede service
De mate waarin een hotel aantrekkelijk is voor je gasten is voor een groot deel afhankelijk van de service die je hen biedt. Zorg dat je gasten dagelijks schone handdoeken aangeboden krijgen als zij dit willen. Bied hen ook de mogelijkheid hun huidige handdoeken nog wat langer te houden, met het oog op het milieu. Ga daarbij voor een uitmuntend ontbijt! Je wilt zelf immers ook een goed ontbijt hebben om het vol te houden gedurende de dag.
Ook niet onbelangrijk; luister naar de feedback van gasten. Feedback kan zowel positief, als negatief zijn. Vaak heb je aan negatieve feedback het meest! Het biedt je de kans om de service die je gasten biedt of de luxe van hotelkamers verder te optimaliseren. Zo zal je hotel nog aantrekkelijker worden voor nieuwe gasten. Je kunt gasten actief vragen een recensie achter te laten over het hotel, of bijvoorbeeld feedback in een gastenboek achter te laten.